marinamargaretha

Direktlänk till inlägg 12 mars 2012

Många dagar

Av marinamargaretha - 12 mars 2012 17:00

Hej igen!


Jaha, då har det varit helg oxå. Dagarna går väldigt fort;-)

Sist jag skrev var ju torsdags men jag tror inte det har hänt så mycket. Vi får se hur långt inlägget blir.


Vi börjar väl med fredagen då.

Fredagen var en riktig "skitdag" för mig. Sprängande huvudvärk och ganska hög feber. Men jag ville inte att mina arbetskollegor skulle bli lidande så det var bara att pallra sig till jobbet.

När morgonjobbet var klart såg jag att det var så pass lugnt att det räckte med att vara 2 personer den dagen, så jag åkte hem med gott samvete.


Helgen för övrigt har varit ganska lugn. Jag städade huset på lördagen så det blev gjort.
Söndagen blev en riktig slappardag. Det var skönt då man inte kännde sig riktigt kry.


Dagen idag började som vanligt med huvudvärk fast utan feber.

Febern kom senare på förmiddagen;-/

Vid 10 tiden på fömiddagen fick jag så  fruktansvärt ont i magen igen.:-(

Med illamående och yrsel.  Shit , vad jobbigt det blir  när det kommer.  Tur att jag har en så  underbar  arbetskamrat  som är så förstående.  Jag blev tvungen  att sätta mig en stund.

Men den här gången  släppte  det iallafall efter ca 1 timme.  Förra gången  höll det i  sig ca 4 timmar;-/.

Det är jobbigt att inte veta vad  det är................


Denna vecka är jag själv hemma på eftermiddagarna/kvällarna  då älskligen ska jobba kvällar. Tråkigt..

Det känns konstigt att gå och lägga sig och det är tomt på andra sidan sängen......


Nu är det 10.2 grader ute. Snacka om vårkänsla. Det är inte mycket snö kvar nu;-)

På gården är det ganska mycket is men det har försvunnit en hel del under dagen.


Nej, nu ska jag nog gå och göra en kopp te.

Ikväll  blir det att titta på den nya serien Maria Wern.


Ha det gott mina vänner!

Kramiz Marina

 
 
Måletisikte

Måletisikte

12 mars 2012 18:08

Tack så hemskt mycket för dina stöttande komentarer på min blogg! Det borde finnas flera som dig :) passar på att stötta dig också! :)

http://Maletisikte.bloggplatsen.se

marinamargaretha

14 mars 2012 17:19

Tack själv för de värmande orden.:-)
Kramiz

 
Ingen bild

Linda

13 mars 2012 18:55

Hej marina. Kul att följa din blogg. Hoppas att du kryar på dig med magen, och feber o förkylning. Själv har jag legat i helgen med feber och hosta..Nu är jag på gång igen, har varit till gymmet och provat easy line idag, för första gången. Riktigt roligt faktiskt!! :o)

Hälsa till alla jag känner, om du träffar någon på sjukstugan. Annars vore det trevligt att träffas någon dag. Må så gott . Kram

marinamargaretha

14 mars 2012 17:18

Hej Linda. Kul att du vill följa min blogg.:-)
Skönt att höra att du är på gång igen efter förkylningen. Vore kul att träffas någon dag. Nu jobbar jag resten av veckan (om jag orkar), men nästa vecka är jag ledig tisdag och onsdag. Kanske vi kan träffas någon av de dagarna om det passar dig?
Ha det bra!
Kramiz

 
Ingen bild

Marie-Emilly

13 mars 2012 19:22

Tänk vad skönt om du fick bli bättre i magen och slippa huvudvärken. Hoppas du får en lösning på det snart, verkar verkligen superjobbigt. Skönt att du har en bra men och arbetskollegor. /Kramen!

marinamargaretha

14 mars 2012 17:14

Jadu. Jag kan bara önska detsamma. :-/
Kramiz

 
Susanne D

Susanne D

13 mars 2012 21:05

Hoppas du får en bra vecka, utan feber och ont i magen.

Kramar/Susanne

http://tadansomdenkommer.blogspot.com

marinamargaretha

14 mars 2012 17:12

Tack så mycket Susanne. Hoppas du får en bra vecka oxå :-)
Kramiz

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av marinamargaretha - 26 februari 2014 19:08

Hej på er! Ja, nu har det gått ett tag igen. Har inte haft nån lust eller ork att skriva på ett tag. Egentligen har jag ingen ork nu heller men vi gör ett försök. Jag är så otroligt trött denna vecka då det är storstädning som står på arbetssch...

Av marinamargaretha - 12 februari 2014 10:56

Hej på er! Ja nu har det gått ett tag sedan sist, men jag har legat sjuk sedan förra fredagen med feber och halsont bla. Men nu känner jag att jag inte orkar vara hemma mer så imorgon blir det att åka och jobba igen.   Vad har hänt då? Ja, ...

Av marinamargaretha - 3 februari 2014 17:41

Hej på er!   Ja, då var det måndag igen. Fast jag måste säga att den har gått fort. Skönt! Dagen började lagom roligt när man kom till jobbet och upptäckte att korridoren var alldeles fullplottrad med svarta streck! Inte roligt kan jag säga. ...

Av marinamargaretha - 31 januari 2014 14:25

Hej på er. Äntligen fredag! Ja, jag säger det fast jag har varit ledig idag.    Idag har jag varit till Borlänge sjukhus på röntgen av ländryggen. Det gick snabbt och svar kommer om en vecka. Jag var ju till sjukgymnasten förut och hon sa att...

Av marinamargaretha - 27 januari 2014 08:55

Hej. Förvirrad ja. Det är det minsta man kan säga att jag är. Ni vet min situation sen tidigare. Jag har upptäckt att hon som är gruppledare är bara så där snäsig och så då hon har någon med sig. Som att hon måste visa att det är hon som bestämmer....

Ovido - Quiz & Flashcards