marinamargaretha

Direktlänk till inlägg 14 mars 2012

Provsvar

Av marinamargaretha - 14 mars 2012 17:45

Hejsvejs!

 

Jaha, då sitter man här igen då. :-)

Vilket känns jättebra tycker jag. Det är så otroligt stimulerande att bara få skriva av sig. Sen att man får en massa trevliga kommentarer är ju ett stort +.


Igår jobbade jag som vanligt. Dagen började hyfsat. Sen runt halv tio tiden så var det kört igen! Fick en massa kramper i magen och en yrsel som heter duga. Fick lov att sätta mig ner. Jag jobbade ensam igår så jag stängde in mig på ett rum och vilade.Det tog iallafall en halvtimme innan det började släppa. Jag blir så frustrerad när jag inte vet vad det är! Resten av dagen gick bara på halvfart. Det var tur att det var extremt lugnt. Idag har det inte varit några problem med magen. Bara haft lite feber. Jag har kommit underfund med att kramperna kommer alltid någon timme efter frukost och alltid när jag ska jobba med kroppen.....Aldrig tex efter lunch eller middag. Så jag är lite ororlig för morgondagens jobb.:-(


Idag har jag iallafall varit ledig. Vilket var skönt naturligtvis. Har inte gjort så mycket... Var ner till Borlänge och veckohandlade. Skönt att ha det avklarat. Inte så kul om man ska åka ner när man har slutat jobbet.


Ringde iallafall vårdcentralen idag ang mina prover jag tog förra veckan. Det var ju proverna för bukspottkörteln och sköldkörteln det gällde. Allt var perfekt sa sköterskan så det var jätteskönt! Hon sa att jag skulle höra av mig om jag tyckte att allt tog för lång tid osv. Så det är ju skönt.

 

Nog snackat om otrevligheter.

Igår så laddade jag min digitalkamera. Jag köpte den för ca 2 år sedan och den är väldigt sparsamt använd kan jag ju säga. Är så sugen på att lära mig ta kort. Och att sen kunna använda som typ Photoshop. Jag tror att man kan lära sig ta snygga kort med en vanlig digitalkamera. Önskemålet är ju en system kamera, men jag har faktiskt tänkt att "unna" mig en sådan om 2 år då jag har varit rökfri i 10 år. Så det är en bra present till mig själv då har jag tänkt. Nu håller jag på att spara till en laptop. Det blir nog ett inköp på det nästa månad. ;-)

Det är ju roligare att ha en dator som är mer på tiptop än de jag har nu.

Helst oxå om man ska redigera bilder och så:;-)

Vad det blir för märke har jag inte tänkt så mycket på. Men den får inte vara för dyr. Mellan 4000-6000 får den kosta. Inte mer. Ska bli så kul iallafall.

 

Sitter och kollar ut genom fönstret. Tänk att det är fortfarande ljust ute och klockan är snart 18.00

Helt underbart.

Funderar på  att köpa orkideér till övervåningen på huset. Jag är ganska dålig på att komma ihåg att vattna blommorna på övervåningen;-/. Knepigt eller hur:? Hihi.

Men alla säger att orkideér är så lättskötta. Så på hemköp att de sålde för endast 59.90 Det är ju jättebilligt.....

Man kanske skulle köpa några..... Vi får se.

 

Nej, mina vänner är det dax att ta hand om lite disk innan det blir lite fil. En ensam kväll framför tv:n igen. Men blir ju ganska tidig sänggång då klockan ringer 04.15


Nu blev det ett lång inlägg igen. Sorry!

Har visst mycket att "bladdra" om.

Ha en skön kväll mina vänner och var rädda om er!

Kramiz Marina

 
 
Susanne D

Susanne D

14 mars 2012 19:31

Hej!
Vad kul, du verkar så positiv idag så det smittar av sej.
Kanske för att provsvaren var bra håller tummarna att du får förklaring och hjälp med magsmärtona också.

Tack för hälsningen på min hemsida!
Ängladikten är så fin, jag tror att vi alla behöver en liten skyddsängel ibland.

Tycker det är kul att fota, har bara en enkel digitalkamera. Egentligen tror jag man kommer ganska långt med det. Det krävs ett stort intresse om man ska köpa en systemkamera och dessutom är den klumpig att ta med. Sedan vi köpte en laptop så är den hos mej i TVsoffan jämt, ganska bekvämt. En viss risk att det blir mycket datorsittande.

Var rädd om dej!

Kram/Susanne

http://tadansomdenkommer.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av marinamargaretha - 26 februari 2014 19:08

Hej på er! Ja, nu har det gått ett tag igen. Har inte haft nån lust eller ork att skriva på ett tag. Egentligen har jag ingen ork nu heller men vi gör ett försök. Jag är så otroligt trött denna vecka då det är storstädning som står på arbetssch...

Av marinamargaretha - 12 februari 2014 10:56

Hej på er! Ja nu har det gått ett tag sedan sist, men jag har legat sjuk sedan förra fredagen med feber och halsont bla. Men nu känner jag att jag inte orkar vara hemma mer så imorgon blir det att åka och jobba igen.   Vad har hänt då? Ja, ...

Av marinamargaretha - 3 februari 2014 17:41

Hej på er!   Ja, då var det måndag igen. Fast jag måste säga att den har gått fort. Skönt! Dagen började lagom roligt när man kom till jobbet och upptäckte att korridoren var alldeles fullplottrad med svarta streck! Inte roligt kan jag säga. ...

Av marinamargaretha - 31 januari 2014 14:25

Hej på er. Äntligen fredag! Ja, jag säger det fast jag har varit ledig idag.    Idag har jag varit till Borlänge sjukhus på röntgen av ländryggen. Det gick snabbt och svar kommer om en vecka. Jag var ju till sjukgymnasten förut och hon sa att...

Av marinamargaretha - 27 januari 2014 08:55

Hej. Förvirrad ja. Det är det minsta man kan säga att jag är. Ni vet min situation sen tidigare. Jag har upptäckt att hon som är gruppledare är bara så där snäsig och så då hon har någon med sig. Som att hon måste visa att det är hon som bestämmer....

Ovido - Quiz & Flashcards