marinamargaretha

Alla inlägg den 17 april 2012

Av marinamargaretha - 17 april 2012 13:07

Hejsan!

 

Dagen efter förra inlägget så fick jag besked om bukröntgen. Det visade ingetsom skulle kunna förklara mina besvär. Det var ju skönt. Men de hade hittat ett "bi-fynd" som var en 3 cm stor cysta på höger äggstock. Men det är ju tydligen ganska vanligt med cystor så jag är inte orolig. Om det hade varit något så vet jag att min läkare skulle ha kontaktat mig. Hon är väldigt noggrann.

Själv tror jag att mina besvär beror förmodligen på gluten.

Hoppas på att få göra gastroskopin så snart som möjligt. Tänkte att när den är gjord så ska börja med LCHF. Det är ju idealiskt om jag nu har gluten. Men jag tänkte testa den kosten även om det visar sig att jag inte har gluten.

Men jag måste vänta tills undersökningen är gjord, eftersom jag måst äta som vanligt fram tills den är gjord.

 

Annars då... Ja vi har ju fått en massa snö igen. Inte roligt. Satte ju på sommardäcken förra veckan. Men man får ju köra med sunt förnuft.

Det är ju ändå ca 3 grader varmt så det sjunker undan snabbt.

 

Idag var jag till frisören och klippte mig riktigt kort. Har aldrig haft så kort förut men jag hade bestämt mig för att prova. Jag blev riktigt nöjd faktiskt. Det är ju väldigt ovant måste jag säga. Det man mest ororar sig för är om man verkligen passar i det. Det kan ju vara svårt när man är såpass rund som jag är, men skitsamma.

Det är väldigt skönt iallafall nu när man går mot sommaren. Har beställt en ny tid alldeles vid midsommar. Då har det nog växt en hel del.

 

Sitter nu vid den nya datorn och skriver. Det är så skönt att inte behöva vara i ett speciellt rum för att surfa.

 

Kramiz Marina

Ovido - Quiz & Flashcards