marinamargaretha

Direktlänk till inlägg 1 maj 2012

1;a Maj

Av marinamargaretha - 1 maj 2012 17:03

Hejsan!

Jaha, då var det maj månad då. Vad tiden går fort. Tyckte att vi nyss vände blad almanackan.....

Det blev ingen återträff för mig med VÅGA- gruppen i onsdags. Var febrig som vanligt och sen hade jag ingen riktigt lust helt enkelt. Men den 21 maj ska vi ha picninc tillsammans. Hoppas bara att vädret blir bra.


I torsdags var det jobb igen och jag mådde inget vidare. Hade feber och ont i halsen, så jag gjorde det jag skulle och åkte sedan hem för att vila. Så det blev så att jag blev hemma fredag - söndag.

Jobbade igår och det var stressigt som vanligt.....

Men det bästa var att min arbetskamrat var tillbaka efter 1,5 veckas ledigt.

Idag har jag varit ledig. Jag brukar alltid jobba på första maj så det var lite ovanligt men skönt.

 

Imorgon är det jobb igen fram till fredag. Sen är det ledig helg. Skönt! Det ska ju bli snöblandat regn i helgen så det blir skönt att slippa slira runt . ;-)

 

Pratade med min läkare igår och fick höra att det kan vara så att jag har både IBS och Glutenintolerans:-/

Vilket vi verkligen INTE hopppas på.

Men det får visa sig. Nog snackat om det. Det är ju så tråkigt att prata om detta har jag insett.

 

Idag har det varit fint väder ute och just nu är det 16 grader på termometern. ;-)

Imorgon skulle det ju bli ännu finare. Det får vi hoppas.

Egentligen skulle man ha varit ut och rensa upp lite i rabatterna......

Tror jag tar det imorgon efter jobbet, istället för slå ner rumpan framför tv;n som vanligt.

Jag har beställt ett "skuggpaket" med plantor från odla.nu

Har ett stället på framsidan av huset som är så svårt att hitta några plantor till. Det är skugga där hela dagen förutom på kvällen.

Ska bli spännande. Är det bra kvalitet på plantorna så kommer jag nog att beställa lite mer därifrån. 

De har så otroligt mycket fina och roliga saker. ;-)

 

Sitter i soffan bredvid maken och ser på hockey samtidigt som jag bloggar. Fan, vad dåliga Sverige är!

Ursäkta. Var bara tvungen att kommentera det. ;-/hihi.

 

Sitter och funderar på detta med LCHF. Varför går en del upp i vikt och en del rasar i vikt.? Hm.....

 

Nej, nu ska jag jaga lite roliga recept att spara.

Trevlig kväll på er mina vänner! ;-)

Kram

 

 
 
Mia

Mia

1 maj 2012 22:12

Tråkigt med din feber.. Hoppas du snart mår bättre..

Jag köpte en ny tidning om LCHF igår och där står det att första tiden kan man öka lite i vikt men att man inte skall ge upp för man kommer att gå ner.. Jag gick ju ner första veckan men nu har jag ökat lite igen.. Så jag hoppas att det stämmer med vad som står i tidningen.. Jag skall iaf inte ge upp utan fortsätta ett tag till..

Kram Mia

http://nattmia.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av marinamargaretha - 26 februari 2014 19:08

Hej på er! Ja, nu har det gått ett tag igen. Har inte haft nån lust eller ork att skriva på ett tag. Egentligen har jag ingen ork nu heller men vi gör ett försök. Jag är så otroligt trött denna vecka då det är storstädning som står på arbetssch...

Av marinamargaretha - 12 februari 2014 10:56

Hej på er! Ja nu har det gått ett tag sedan sist, men jag har legat sjuk sedan förra fredagen med feber och halsont bla. Men nu känner jag att jag inte orkar vara hemma mer så imorgon blir det att åka och jobba igen.   Vad har hänt då? Ja, ...

Av marinamargaretha - 3 februari 2014 17:41

Hej på er!   Ja, då var det måndag igen. Fast jag måste säga att den har gått fort. Skönt! Dagen började lagom roligt när man kom till jobbet och upptäckte att korridoren var alldeles fullplottrad med svarta streck! Inte roligt kan jag säga. ...

Av marinamargaretha - 31 januari 2014 14:25

Hej på er. Äntligen fredag! Ja, jag säger det fast jag har varit ledig idag.    Idag har jag varit till Borlänge sjukhus på röntgen av ländryggen. Det gick snabbt och svar kommer om en vecka. Jag var ju till sjukgymnasten förut och hon sa att...

Av marinamargaretha - 27 januari 2014 08:55

Hej. Förvirrad ja. Det är det minsta man kan säga att jag är. Ni vet min situation sen tidigare. Jag har upptäckt att hon som är gruppledare är bara så där snäsig och så då hon har någon med sig. Som att hon måste visa att det är hon som bestämmer....

Ovido - Quiz & Flashcards