marinamargaretha

Direktlänk till inlägg 2 juli 2012

Semester

Av marinamargaretha - 2 juli 2012 18:11

Hej igen!


Ja, nu är det äntligen semester.   

De sista dagarna var verkligen jobbiga. Men nu så......

Vi har ingenting speciellt inplanerat utan brukar ta dan som den kommer och är det hyfsat väder så tar vi lite dagstripper runt om.


Berättade om Iberogasten som jag slutade och började med igen. Tog den i ett par veckor men tyckte inte att den hjälpte så mycket längre så jag har slutat med den igen.

Dagen före midsommarafton fick jag beskedet att jag är glutenintolerant. Det var svaret från biopsin vid gastroskopin.

Såååååå trist!


Men vad gör man. Det är ju bara att gilla läget eller vad man säger.

Dietisten ringde efter midsommar så jag har fått en tid hos henne. Hon sa att jag kunde börja med att byta ut brödet och hoppa över pasta fram tills dess att vi ses. Så får jag mer info sen när vi ses.

Men jag måste då säga; fan vad kass jag är i magen!   

Har börjat kolla på allt man handlar men det är ju en djungel!

Förresten så sa jag till henne i telefon att man kan ju äta enligt LCHF när man inte tål gluten men det tyckte hon bara var att krångla till allt. Så jag vet inte....

Jag hade ju tänkt köra det men vi får se vad hon säger när jag har varit där.

Benny min man ska också följa med. Hon sa att den man bor med och lagar mat med bör vara med.

Jag har insett att det är fruktansvärt mycket som innnehåller gluten!


Men hur som helst så ska jag njuta av ledigheten. Hoppas bara att det blir mer sol och värme.  

På onsdag firar vi 20-årig bröllopsdag och det firar vi med nya ringar! Ska bli så kul.



Kram på er!   

Marina

 
 
Ingen bild

Marie-Emilly

4 juli 2012 21:59

Grattis på Er dag!

Tråkigt det där med gluten, men ändå skönt med ett besked som inte är farligt (om man får vara lite positiv).

Det är nog en hel djungel att ta sig igenom och lära sig för att undvika att få i sig gluten.

Ha en härlig semester.

Kramis från Marie

 
Susanne D

Susanne D

19 augusti 2012 20:46

Hoppas du haft en bra semester så att du tankat lite extra energi inför höstmörkret. Det är säkert lite krångligt i början med vad du ska äta och inte när du är glutenintolerant. Hoppas du fått bra hjälp av dietisten. Det är värt mödan att må bättre i magen, eller hur.
Kram Susanne

http://tadansomdenkommer.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av marinamargaretha - 26 februari 2014 19:08

Hej på er! Ja, nu har det gått ett tag igen. Har inte haft nån lust eller ork att skriva på ett tag. Egentligen har jag ingen ork nu heller men vi gör ett försök. Jag är så otroligt trött denna vecka då det är storstädning som står på arbetssch...

Av marinamargaretha - 12 februari 2014 10:56

Hej på er! Ja nu har det gått ett tag sedan sist, men jag har legat sjuk sedan förra fredagen med feber och halsont bla. Men nu känner jag att jag inte orkar vara hemma mer så imorgon blir det att åka och jobba igen.   Vad har hänt då? Ja, ...

Av marinamargaretha - 3 februari 2014 17:41

Hej på er!   Ja, då var det måndag igen. Fast jag måste säga att den har gått fort. Skönt! Dagen började lagom roligt när man kom till jobbet och upptäckte att korridoren var alldeles fullplottrad med svarta streck! Inte roligt kan jag säga. ...

Av marinamargaretha - 31 januari 2014 14:25

Hej på er. Äntligen fredag! Ja, jag säger det fast jag har varit ledig idag.    Idag har jag varit till Borlänge sjukhus på röntgen av ländryggen. Det gick snabbt och svar kommer om en vecka. Jag var ju till sjukgymnasten förut och hon sa att...

Av marinamargaretha - 27 januari 2014 08:55

Hej. Förvirrad ja. Det är det minsta man kan säga att jag är. Ni vet min situation sen tidigare. Jag har upptäckt att hon som är gruppledare är bara så där snäsig och så då hon har någon med sig. Som att hon måste visa att det är hon som bestämmer....

Skapa flashcards