marinamargaretha

Direktlänk till inlägg 15 september 2012

Rubrik saknas

Av marinamargaretha - 15 september 2012 18:00

 Hejsan!

Ja nu var det väldigt länge sedan man var här inne och skrev.

Semestern kom och gick väldigt snabbt. Men det är väl så det brukar vara.

Så vad gjorde vi då? Ja, inte så mycket faktiskt. Vi brukar inte planera en massa inför semestern. Vi brukar ta dagen som den kommer. Att ha en massa inplanerat är inte semester för oss.

Vi tog en dagstripp till Eskilstuna Zoo i allafall. Det var riktigt trevligt faktiskt. Vi såg många trevliga djur.

Lite bilder kommer.


Ja, sen var man tillbaka på jobbet igen då. Där är det så rörigt just nu så man kan spy. Man börjar ledsna ganska rejält nu. Känner stressen är på väg tillbaka som jag hade tidigare i våras då jag blev sjukskriven pga detta. Känns inget vidare........   

Och så många som har sagt upp sig på så kort tid......  


Ja, som ni vet vid det här laget så fick jag diagnosen celiaki i somras. Jag fick en tid hos dietisten på Falu Lasarett. Jösses vad information hon hade...Det var så mycket att jag inte kommer ihåg hälften ens.

Men jag tycker att jag har fått ganska bra ordning på det hela.

Jag är väldigt noga med att kolla allt jag köper. Det går ganska bra tycker jag.

Men ibland (de dagar när jag jobbar), så blir det akuta toabesök. Men det kan ju bero på stressen kanske.

Dietisten sa att det kan ta upp till ett år innan tarmen har läkt. Jag ska på återbesök hos henne efter ca 4 månader. Det blir väl i november tror jag. Då ska jag ta nya prover  på vårdcentralen innan jag ska till henne igen. Men man slipper iallafall göra om gastroskopin. Den var inte rolig.


Nu är hösten i antågande. Det tycker jag är ganska skönt.

Jag är en höstmänniska. Jag gillar det här med att man får tända lampor och ljus på kvällarna. Dra på sig en fleecejacka när man ska gå ut. Och alla dessa vackra färger!

Det enda man inte gillar är ju det som kommer sen.....Snön och kylan.

Men det har ju sin charm det också.


Nu inför hösten så har jag beställt lite nya kläder. Jag blev riktigt nöjd över dem. Men jag fick inte allt nu.

Allt fanns inte hemma så det kommer lite sen i början på november.

Idag var jag ner till Borlänge och skulle köpa en ny bh. Tycker inte att jag hittar några som passar när jag kollar på Kappahl osv. Så jag tänkte kolla på Underverket. Har köpt där för många år sedan så jag vet att de är dyra men att de har väldigt bra kvalitet.

Jag gick därifrån med en bh som kostade mig 649 kr!  

Vilken ångest jag fick.....

Men jag behövde verkligen en......


Ha det bra!

Kram Marina   


 





 
 
Susanne D

Susanne D

16 september 2012 16:59

Hej Marina!
Så bra att du börjar få ordning på kosten. Det är synd att det är så stressigt på ditt jobb. Kanske du skulle försöka se dig om efter ngn annat. Vet att det är svår men du kanske kan gå runt och presentera dig på olika företag. Jag har också beställt kläder, frå Cellbes, blev riktigt nöjd, väntar resten till veckan. Tror att det mesta blir bra. Jag köpte 3 BH:ar på Nolia mässan i höstas. Är supenöjd...jättesköna. Ska passa alla storlekar. Finns på zonprotect.se. Såg också att det fanns liknande på homeshop.se dom är billigare men kanske inte lika bra.
Ha det gott och var rädd om dej!

Kram Susanne

http://tadansomdenkommer.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av marinamargaretha - 26 februari 2014 19:08

Hej på er! Ja, nu har det gått ett tag igen. Har inte haft nån lust eller ork att skriva på ett tag. Egentligen har jag ingen ork nu heller men vi gör ett försök. Jag är så otroligt trött denna vecka då det är storstädning som står på arbetssch...

Av marinamargaretha - 12 februari 2014 10:56

Hej på er! Ja nu har det gått ett tag sedan sist, men jag har legat sjuk sedan förra fredagen med feber och halsont bla. Men nu känner jag att jag inte orkar vara hemma mer så imorgon blir det att åka och jobba igen.   Vad har hänt då? Ja, ...

Av marinamargaretha - 3 februari 2014 17:41

Hej på er!   Ja, då var det måndag igen. Fast jag måste säga att den har gått fort. Skönt! Dagen började lagom roligt när man kom till jobbet och upptäckte att korridoren var alldeles fullplottrad med svarta streck! Inte roligt kan jag säga. ...

Av marinamargaretha - 31 januari 2014 14:25

Hej på er. Äntligen fredag! Ja, jag säger det fast jag har varit ledig idag.    Idag har jag varit till Borlänge sjukhus på röntgen av ländryggen. Det gick snabbt och svar kommer om en vecka. Jag var ju till sjukgymnasten förut och hon sa att...

Av marinamargaretha - 27 januari 2014 08:55

Hej. Förvirrad ja. Det är det minsta man kan säga att jag är. Ni vet min situation sen tidigare. Jag har upptäckt att hon som är gruppledare är bara så där snäsig och så då hon har någon med sig. Som att hon måste visa att det är hon som bestämmer....

Skapa flashcards