marinamargaretha

Direktlänk till inlägg 26 oktober 2012

Slutat!

Av marinamargaretha - 26 oktober 2012 11:03

Hejsvejs!

Ja, den månaden gick fort. Jag sade ju upp mig i september och jag slutade mitt jobb i måndags. Det var med blandade känslor måste jag ju medge.

Men vad gör man då man inte mår så bra av sitt arbete?

Det som känns mest tråkigt är att jag kommer att sakna min underbar arbetskamrat Mia fruktansvärt mycket.  

Jag saknar henne redan.....    Den bästa abetskamrat jag någonsin haft.   

Men jag vet ju att hon jobbar sin sista dag på måndag. Vi kommer ju att hålla kontakten. Det måste vi göra.  


På måndag börjar jag mitt nya jobb och det ska bli så kul. Jag har sett fram emot det i en månad nu. Ska bli så skönt att få göra lite olika saker och sen bara det att slippa helgerna.

Fick även veta igår att jag slipper jobba både jul och nyår om jag inte vill. Däremot får jag jobba trettonhelgen istället och vet ni det känns helt OK!   

De vet ju att om det skulle "skulle" skita sig så ställer jag upp, naturligtvis.


Sitter och kollar runt om LCHF. Jag har gått med i LCHF Klubben och ska beställa lite saker därifrån när jag får lön.

Det känns lite bättre att börja när man har lite produkter till hjälp som mandelmjöl m, m .

Tänkte faktiskt också beställa proteinshakes som jag tänkte ta till lunch då jag jobbar. Det är ju perfekt.!


Igår kom den första snön här. Det känns ju lite blandat måste jag ju säga. Dels är det ju lite mysigt, men samtidigt vet man ju att kylan kommer. Brrr!


Annars då?

Ja, vi har ju börjat renovera sovrummet. Det är kul när man ser förändringen. Jag får lägga upp lite bilder sen.

Jag hade ju beställt ny gardinstång och gardiner och sängkläder från jotex.   

Gardinerna var ju ganska långa så de klippte jag av och fållade upp.

Jag önskar att jag var lite duktigare på att sy. Man gör det ju så sällan.  

Gjorde man det oftare så skulle man säkert bli duktig, men samtidigt är man så rädd att man ska göra fel och förstöra tyget.

Ja, jag vet att man måste våga. Men jag är lite feg när det gäller sådana saker. 

Min symaskin är ju riktigt gammal och jag funderar på att kanske köpa en bättre begagnad men samtidigt tänker jag att " den fungerar ju ". Ska jag inte sy så ofta så duger den ju.

Men om jag skulle vilja sy oftare så vore det väl roligare med något annat.

Ja, jag vet inte inte riktigt.

Får fundera på den saken.   


Lovade ju förut att lägga ut lite bilder från i somras när vi var på Parken Zoo.

Här kommer lite bilder på det. Det är väl inte så jättebra kvalitet men men.


                                                           

Ha det bra!

Kram Marina   

 
 
Ingen bild

Mia

26 oktober 2012 11:54

Saknar dig också! Men vi får hitta på nåt snart, gå på barnens hus kanske...:-) vilka fina djur, jätte fina bilder.

 
marinamargaretha

marinamargaretha

26 oktober 2012 16:54

Vad kul att du kommenterat Mia. ;-)
Ja, vi måste hitta på nåt. Kanske ta en heldag med julshopping i november kanske?
Kram

http://marinamargaretha.bloggplatsen.se

 
Jennie

Jennie

28 oktober 2012 17:55

Hej
Hitta dig via en annan viktblogg och vill bara tala om att jag finns jag med :-)
Önskar dig all lycka till på nya jobbet

http://hittaflytet.wordpress.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av marinamargaretha - 26 februari 2014 19:08

Hej på er! Ja, nu har det gått ett tag igen. Har inte haft nån lust eller ork att skriva på ett tag. Egentligen har jag ingen ork nu heller men vi gör ett försök. Jag är så otroligt trött denna vecka då det är storstädning som står på arbetssch...

Av marinamargaretha - 12 februari 2014 10:56

Hej på er! Ja nu har det gått ett tag sedan sist, men jag har legat sjuk sedan förra fredagen med feber och halsont bla. Men nu känner jag att jag inte orkar vara hemma mer så imorgon blir det att åka och jobba igen.   Vad har hänt då? Ja, ...

Av marinamargaretha - 3 februari 2014 17:41

Hej på er!   Ja, då var det måndag igen. Fast jag måste säga att den har gått fort. Skönt! Dagen började lagom roligt när man kom till jobbet och upptäckte att korridoren var alldeles fullplottrad med svarta streck! Inte roligt kan jag säga. ...

Av marinamargaretha - 31 januari 2014 14:25

Hej på er. Äntligen fredag! Ja, jag säger det fast jag har varit ledig idag.    Idag har jag varit till Borlänge sjukhus på röntgen av ländryggen. Det gick snabbt och svar kommer om en vecka. Jag var ju till sjukgymnasten förut och hon sa att...

Av marinamargaretha - 27 januari 2014 08:55

Hej. Förvirrad ja. Det är det minsta man kan säga att jag är. Ni vet min situation sen tidigare. Jag har upptäckt att hon som är gruppledare är bara så där snäsig och så då hon har någon med sig. Som att hon måste visa att det är hon som bestämmer....

Ovido - Quiz & Flashcards