marinamargaretha

Alla inlägg under november 2012

Av marinamargaretha - 19 november 2012 17:55

Hej igen!

Ja, irriterad är jag. På vad undrar ni säkert.

Jo, på mitt sk nya jobb.

Jag blev ju lovad heltid osv. Det har varit ett stort kämt ända från dag 1.

Jag skulle börja onsdag den 24 oktober men blev kallad på ett sk krismöte där hon som värvade mig till detta företag skulle säga upp sig dagen efter för att få en reaktion från huvudkontoret. Varför?

Jo, de har tydligen hållt på och sparkat en massa personal för en massa konstiga orsaker mm. Hur som haver så gick allt som hon ville och det blev en reaktion från kontoret. så då skulle jag börja på måndagen efter istället. När jag kommer dit så visar det sig att ingen av de som jobbar har fått någon lön pga olika orsaker.  

Hur som helst så får de lön ett par dagar senare och jag går bredvid på inskolning och då säger Carolin som hon heter som värvade mig att det kan bli lite rörigt med timmarna den första veckan då jag går med.

Ok tänker jag, inget konstigt med det. Veckan efter går jag inte bredvid längre så nu ska det ju bli mer.

Men nej då dessa veckor jag har varit på detta företag så har jag bara jobbat ett fåtal timmar. Jag är ju så godtrogen och naiv så jag tänker att "det kanske blir bättre nästa vecka".

Eftersom jag sa upp mig från mitt andra jobb så är jag avstängd från ersättning från a-kassan i 45 dagar.

Nu gick jag förra veckan till arbetsförmedlingen och anmälde mig arbetslös, för att få dessa 45 dagar att börja rulla.

Sen är det så att jag och några till har upptäckt att Carolin har ljugit om så mycket saker så det är helt sjukt. Frågan är om hon är mytoman?

Enligt huvudkontoret så får hon egentligen inte anställa peronal själv uten det ska genom dom.

Nu har hon sagt att efter nyår så kommer det att bli andra anställningar på företaget istället för timanställning. För att det ska vara lättare att få folk att vilja vara kvar. Det är bara det att en av delägarna på huvudkontoret säger att det vet han inget om. Men att det kan vara något som Carolin och en som heter Lena på huvudkontoret har kommit överens om. Sen påstår nu Carolin oxå att efter trettonhelgen kommer det bli en 80% tjänst på ett ställe som jag ska få. Men jag vet ju inte om det stämmer. Hon låter ju så trovärdig i allt hon säger.

Nu kan jag inte kolla med den här Lena om det stämmer då hon är I USA och är tillbaks den 3 december.

Ja herregud vilken soppa säger jag bara.

Idag har jag varit runt till lite olika företag och lämnat mitt CV. Jag ska ringa till ett företag imorgon och se hur det ser ut där.

Jag fick ett erbjudande för några år sedan att jobba åt dem men tyckte det lät så osäkert med timanställning då. då hade jag just fått jobb på hotellet jag nyss jobbat åt.

Men nu spelar det ingen roll då jag måste ha timmar varje vecka, då jag är avstängd från a-kassan.

Jag ska skriva brev till a-kassan och berätta varför jag sa upp mig. En jag pratde med där sa att det finns förmildrande omständigheter. Då kanske jag slipper avstängningen.

Imorgon är det meningen att jag ska skriva på anställningsavtalet med Carolin. Bara det har ju tagit typ en månad.


Idag har jag varit till dietisten på återbesök. Hon ville kolla hur det går att äta glutenfritt och jag tycker nog att det går ganska bra. Det jag känner av mest är ju IBS.

Vi pratade även om LCHF och jag kom underfund att det kanske inte är så bra för mig. Jag får prova att gå ner i vikt på det vanliga sättet genom att tänka att lagom är bäst och att kanske börja motionera lite.

Hon sa att genom att gå ner i vikt och försöka få bort denna stress som är i mitt liv nu kan göra att IBS kanske försvinner helt.

Så nu hoppas jag att det löser sig på jobbfronten så man slipper oroa sig.

Men jag ångrar ändå inte att jag sa upp mig från det andra jobbet. Där är det mer rörigt än någonsin har jag hört.

Så nu jävlar ska jag ta itu med vikten.

Jag måste ju för min egen skull. Jag har ju börjat få problem med mina fötter. Det är inte kul måste jag säga.


På torsdag är jag bjuden på julshow med julbord på ett stället som vi städar åt. Det ska bli kul. Har aldrig varit på julshow förut.

Annars har det väl inte hänt så mycket mer.

Ja, det räcker väl som det är!

Ha det bra mina vänner!

Kram Marina   





Skapa flashcards