marinamargaretha

Alla inlägg under juli 2013

Av marinamargaretha - 25 juli 2013 09:00

Hej!

Skräp ja. Tänk vad skräp man samlar på sig under åren som går.

Denna vecka håller vi på att rensa ladan.

Jösses vad skräp man har. 10 - 15 års sparande. ;-/

Men det är ju så att har man stora utrymmen så är det ju lätt att säga " Vi lägger det här så länge".

Men sen är det ju så att vi inte har haft något släp att köra iväg allt på.
Jag vet att det är egentligen ingen ursäkt. Man kan ju alltid hyra, det blir ju extra kostnader men inte vill ha.

Men nu har vi en gammal skruttig kärra som vi kan köra iväg allt på.

Skönt!


Annars är det fortfarande semester. Inne på andra veckan nu.

Varm är det. Inte för att man klagar men det skulle behövas lite regn nu.

Det är ju så fruktansvärt torrt.



Motionerandet går väl så där just nu.

 Har fått förhårdnader på höger fot som gör så ont. Men bara på höger fot. Konstigt.

Jag har haft de i fotbad och filat och smörjt men det vill inte försvinna. Man kanske kan sätta på någon form av skydd?...

Med någon form av skumgummi eller nåt speciellt plåster?

Vad tror ni?

För som det är nu så vill man inte dra på sig träningsskorna då det gör som mest ont när jag har dem på mig.


Imorgon börjar classic car week.

Lite sugen är man ju på att åka dit någon dag och titta lite. Vi får se.

Det är ju så otroligt mycket folk..

Jag är ju en sån som inte tycker om att trängas med folk. Det är det värsta jag vet.


Nästa vecka ska vi ev åka till Eskilstuna Zoo tillsammans med svärföräldrarna. De kommer ju inte ut så mycket nuförtiden. Det kommer att bli trevligt.

Sen är jag lite sugen på att åka med MS Gustav Vasa över Siljan. Antingen luchkryssning eller räkkryssning. Det skulle säkert vara jättemysigt.

Lunchkryssningen är väl kanske den som lockar mest. Det är säkert jättfint en solig dag.


Sista veckan på semestern har jag bestämt att jag inte ska göra någonting. Bara vara. Sitta och brodera mesta tiden kanske.


Ha det bra!

Kram Marina

  

Av marinamargaretha - 19 juli 2013 12:44

Hej igen!

Ja, jösses. Två dagar på raken. Inte dåligt.


Det blev ingen kvällspromenad igår. Jag tog mig i kragen och tog en tur nu på morgonen istället.

Idag var det skönare ute, inte lika varmt, men blåsigt.

Skönt var det i allafall.

Det jobbiga är innan man kommer iväg. Att det ska vara så svårt.....

Om jag inte tänkte så mycket eller kände efter så skulle det gå lättare.

Jag får nog bara tänka att nu ska jag ta en promenad och insupa naturen. Jag får nog inte tänka att jag ska motionera.

Ska testa det imorgon bitti.


Jag är iallafall lite mer taggad. För jag har sett jättesnygga träningskläder som jag vill ha.

Jag har det som delmål så nu jävlar. Så här ser de ut;

   

Så jäkla snygga! Eller?

Måste bara ha!

Jag får se till att det blir så! ;-)


Idag jobbar älsklingen sista dagen innan semestern. Vad skönt för han. Han har tyckt att det varit bra jobbigt nu.

Jag vet, för jag tyckte likadant förra veckan innan jag fick semester.;-)


Jag hoppas att vädret blir lite bättre till kvällen. Just nu är det väldigt mulet och blåsigt. Det gör inte så mycket att det är mulet men det vore skönt om det slutade blåsa. Då skulle vi kunna ta en kvällspromenad tillsammans. Han har ju sagt att han skulle vilja följa med på en kvällspromenad.


Nej, nu är det dax att ta hand om disken. Kanske blir det att brodera lite sen.


Ha det gott!

Kram Marina   


Av marinamargaretha - 18 juli 2013 12:06

Hej på er!

Ja nu var det länge sedan sist. Januari tror jag att det var.

Mitt vikariat på Leksands kommun blivit förlängt till den 20 december. Hoppas få fast efter detta.

Vi får väl se vad som händer.

Jag trivs väldigt bra på mitt nya arbete. Det är lugnt och skönt.

Finns ingenting som heter stress på det stället. ;-)

Vi kan t o m sitta och handarbeta i lugn och ro på våra raster. Nice!

Jag hoppas verkligen att jag blir kvar där. Det tog ett tag innan jag kom ner i varv från mitt tidigare

arbete vill jag säga. Men nu har jag ett lugn i kroppen som jag inte har haft på måååååånga år.


På tal om handarbete så är min snöleopard klar. Så här blev den:

 

Jag är ganska nöjd med den. ;-)

Har börjat på nästa projekt som inte är lika stor som snöleoparden.

Kan vara skönt att göra nåt mindre innan nästa stora projekt. :-)


Som rubriken sa så har jag semester nu i fyra veckor. Är inne på min första vecka nu.

Blev förkyld i helgen och det är ju ingen höjdare nu när man är ledig, men det är som det är.

Jag är ensam på dagarna denna vecka då min man får semester från nästa vecka och min dotter sommarjobbar.

Det är ganska skönt med en sån vecka där du kan göra som du vill. :-)

Annars är det ganska tom här hemma.

Veckan före midsommar så tog vi bort en av våra katter på grund av ålder och så hade hon ett stort sår på magen som inte ville läka. 13 år blev hon. Fia.  

 

Sen veckan efter tog vi bort våran hund Hero pga ålder och krämpor. 13 år blev även han.

 

Saknaden är stor!   

Men jag vet att de har det bra nu. Det är det viktigaste.


Nu till nåt roligare!

Dottern tog studenten i juni och jag är så stolt över henne.!

 

Älskade unge vad tiden går! Hjälp!

Ja nästa år blir man ju 40!!!! Hua.


Jag hade planerat nu inför semestern att jag skulle ta itu med motionen på allvar. Jag har köpt ett par nya skor som består av softshell och otroligt sköna. Lite jobbigt nu när man är förkyld och hängnig.

Men jag tog en morgonpromenad igår och det var jätteskönt!

Idag gick det inte då jag kände mig yr. Jag hoppas på en kvällspromenad istället. ;-)

Jag har tänkt att börja försiktigt för att öka succesivt. Annars blir det inte kul. Och det är viktigt.

Jag har gått med i viktklubb.se för att få motivation och hjälp.

Nu ska jag lyckas med mina mål och delmål har jag bestämt! Ni får hjälpa mig med pepp ni oxå! :-)

Mina delmål är inte så stora viktnergångar i början men när jag nått mitt första delmål tex så ska jag köpa mig ett par snygga träningssbyxor. Sen En snygg träningströja osv.

Jag har även skaffat appen runkeeper som jag tycker är suverän.;-)


Annars då under semestern så ska vi nog åka till både Eskilstuna Zoo och Orsa Björnpark. Hela familjen + svärföräldrarna ska med. Det ska bli trevligt.

Annars blir det nog som vanligt när det är semester. Bara ta dan som den kommer och se vad som faller en in att göra. :-)


Jag hoppas att jag även ska kunna skärpa mig på blogg fronten. Jag vet ju att det inte är ett måste men samtidigt är det skönt att skriva av sig ibland.:-)


Ha det gott mina vänner!   

Kram Marina



Skapa flashcards