marinamargaretha

Direktlänk till inlägg 18 juli 2013

Semester och förkyld

Av marinamargaretha - 18 juli 2013 12:06

Hej på er!

Ja nu var det länge sedan sist. Januari tror jag att det var.

Mitt vikariat på Leksands kommun blivit förlängt till den 20 december. Hoppas få fast efter detta.

Vi får väl se vad som händer.

Jag trivs väldigt bra på mitt nya arbete. Det är lugnt och skönt.

Finns ingenting som heter stress på det stället. ;-)

Vi kan t o m sitta och handarbeta i lugn och ro på våra raster. Nice!

Jag hoppas verkligen att jag blir kvar där. Det tog ett tag innan jag kom ner i varv från mitt tidigare

arbete vill jag säga. Men nu har jag ett lugn i kroppen som jag inte har haft på måååååånga år.


På tal om handarbete så är min snöleopard klar. Så här blev den:

 

Jag är ganska nöjd med den. ;-)

Har börjat på nästa projekt som inte är lika stor som snöleoparden.

Kan vara skönt att göra nåt mindre innan nästa stora projekt. :-)


Som rubriken sa så har jag semester nu i fyra veckor. Är inne på min första vecka nu.

Blev förkyld i helgen och det är ju ingen höjdare nu när man är ledig, men det är som det är.

Jag är ensam på dagarna denna vecka då min man får semester från nästa vecka och min dotter sommarjobbar.

Det är ganska skönt med en sån vecka där du kan göra som du vill. :-)

Annars är det ganska tom här hemma.

Veckan före midsommar så tog vi bort en av våra katter på grund av ålder och så hade hon ett stort sår på magen som inte ville läka. 13 år blev hon. Fia.  

 

Sen veckan efter tog vi bort våran hund Hero pga ålder och krämpor. 13 år blev även han.

 

Saknaden är stor!   

Men jag vet att de har det bra nu. Det är det viktigaste.


Nu till nåt roligare!

Dottern tog studenten i juni och jag är så stolt över henne.!

 

Älskade unge vad tiden går! Hjälp!

Ja nästa år blir man ju 40!!!! Hua.


Jag hade planerat nu inför semestern att jag skulle ta itu med motionen på allvar. Jag har köpt ett par nya skor som består av softshell och otroligt sköna. Lite jobbigt nu när man är förkyld och hängnig.

Men jag tog en morgonpromenad igår och det var jätteskönt!

Idag gick det inte då jag kände mig yr. Jag hoppas på en kvällspromenad istället. ;-)

Jag har tänkt att börja försiktigt för att öka succesivt. Annars blir det inte kul. Och det är viktigt.

Jag har gått med i viktklubb.se för att få motivation och hjälp.

Nu ska jag lyckas med mina mål och delmål har jag bestämt! Ni får hjälpa mig med pepp ni oxå! :-)

Mina delmål är inte så stora viktnergångar i början men när jag nått mitt första delmål tex så ska jag köpa mig ett par snygga träningssbyxor. Sen En snygg träningströja osv.

Jag har även skaffat appen runkeeper som jag tycker är suverän.;-)


Annars då under semestern så ska vi nog åka till både Eskilstuna Zoo och Orsa Björnpark. Hela familjen + svärföräldrarna ska med. Det ska bli trevligt.

Annars blir det nog som vanligt när det är semester. Bara ta dan som den kommer och se vad som faller en in att göra. :-)


Jag hoppas att jag även ska kunna skärpa mig på blogg fronten. Jag vet ju att det inte är ett måste men samtidigt är det skönt att skriva av sig ibland.:-)


Ha det gott mina vänner!   

Kram Marina



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av marinamargaretha - 26 februari 2014 19:08

Hej på er! Ja, nu har det gått ett tag igen. Har inte haft nån lust eller ork att skriva på ett tag. Egentligen har jag ingen ork nu heller men vi gör ett försök. Jag är så otroligt trött denna vecka då det är storstädning som står på arbetssch...

Av marinamargaretha - 12 februari 2014 10:56

Hej på er! Ja nu har det gått ett tag sedan sist, men jag har legat sjuk sedan förra fredagen med feber och halsont bla. Men nu känner jag att jag inte orkar vara hemma mer så imorgon blir det att åka och jobba igen.   Vad har hänt då? Ja, ...

Av marinamargaretha - 3 februari 2014 17:41

Hej på er!   Ja, då var det måndag igen. Fast jag måste säga att den har gått fort. Skönt! Dagen började lagom roligt när man kom till jobbet och upptäckte att korridoren var alldeles fullplottrad med svarta streck! Inte roligt kan jag säga. ...

Av marinamargaretha - 31 januari 2014 14:25

Hej på er. Äntligen fredag! Ja, jag säger det fast jag har varit ledig idag.    Idag har jag varit till Borlänge sjukhus på röntgen av ländryggen. Det gick snabbt och svar kommer om en vecka. Jag var ju till sjukgymnasten förut och hon sa att...

Av marinamargaretha - 27 januari 2014 08:55

Hej. Förvirrad ja. Det är det minsta man kan säga att jag är. Ni vet min situation sen tidigare. Jag har upptäckt att hon som är gruppledare är bara så där snäsig och så då hon har någon med sig. Som att hon måste visa att det är hon som bestämmer....

Skapa flashcards