marinamargaretha

Alla inlägg under januari 2013

Av marinamargaretha - 4 januari 2013 15:03

Gott Nytt År alla vänner!

Ja nu var det verkligen ett tag sedan jag skrev. Men jag har inte haft någon lust till någonting längre.

Sist jag skrev så var jag verkligen irriterad. På en viss person men framförallt på mig själv. Varför jag ska vara så godtrogen och blind.

Men jag tror verkligen gott om alla människor jag möter.....

Så hur har det gått?...

Jag pratade med Lena när hon kom tillbaks från USA. Hon blev helt förfärad av det jag hade att berätta. Dock var hon förberedd när jag ringde då dem på kontoret hade uppdaterat henne lite grann.

Ingenting av det som Carolin hade sagt till mig stämde. Det fanns inga andra anställningar efter nyår. Den 80% tjänsten hon pratade om fanns inte heller. m.m

Ett par timmar efter det att jag hade pratat med Lena så sade Carolin upp sig. Då hade ingen av cheferna ens pratat med henne ännu. Jag berättade för Carolin att jag hade pratat med Lena, men det visste hon att jag skulle göra.

Så kanske kännde hon att det var kört för henne.

Ett par dagar efter jag pratat med Lena så berättade hon att det hade kommit fram mer och mer saker om Carolin, så Lena sa att det var nog lika bra att hon gick med omedelbar verkan.


Annars har jag fått ett fåtal timmar varje vecka på hotellstäd. Inte roligt. Helst med tanke på att jag ville ifrån hotellstädningen från början eftersom min rygg började ta stryk.

De sista dagarna i december kännde jag att jag kan inte jobba med hotellstäd längre för min rygg orkar inte mer.

Som tur är så slipper jag det nu..............Varför?


Jo, på måndag börjar jag ett nytt jobb.   

Min nya arbetsgivare är Leksand Kommun där jag har fått ett 6 månaders vikariat på städningen på Siljansnäs skola. Och som det låter på dem så har jag stor chans att få förlängning. Det är på heltid och mån-fre. Det känns helt underbart!

Jag var på intervju den 18/12-12 på eftermiddagen där de var 3 st som satt satt och intervjuade. Dagen efter på förmiddagen ringde de och frågade om jag ville jobba åt dem. Jag trodde inte att det var sant!

Hon sa att de hade fastnat för mig alla 3. Positivt!

Nästa vecka ska jag prova mig fram och se vilken tid jag vill börja på morgonen. De har flextid. Men jag skulle tro att jag kommer nog att börja kl 6, eller senast halv 7.

Själva städningen består ganska mycket av maskinkörning vilket känns helt underbart då man spar mycket på kroppen.

Sen har de 1 timmes friskvård i veckan då de går ut och går med stavar tillsammans. Det kan ju vara en motivation och komma igång med viktresan även på hemmaplan.

Det här blir nog bra tror jag.


Annars var julfirandet som vanligt hemma hos svärföräldrarna. Lugnt och trevligt var det och lite julklappar blev det oxå.


På söndag ska hela familjen gå på Hobbit. Det ska bli kul att se den och framförallt att jag lyckats så med mig maken.   


Nu hoppas jag att 2013 blir ett bättre år än 2012!

Fast det känns som att det kommer att bli lite positiva saker det här året.


Ha det gott!

Kramar Marina   

Skapa flashcards