marinamargaretha

Alla inlägg under februari 2014

Av marinamargaretha - 26 februari 2014 19:08

Hej på er!

Ja, nu har det gått ett tag igen. Har inte haft nån lust eller ork att skriva på ett tag.

Egentligen har jag ingen ork nu heller men vi gör ett försök.

Jag är så otroligt trött denna vecka då det är storstädning som står på arbetsschemat denna vecka.

Det är ju sportlov så då blir det sånt.

Men det är roligt också då man ser skillnaden på golven då man har kört med highspeedmaskinen.

Idag var det en liten pojke på fritids som sa: Vad fina golven blir!

Det är jättekul att få höra sånt. Att det syns att man gjort nåt. 

   


Svärfar är iallafall hemma igen efter denna "pärs". Han kom hem i fredags men mer än så vet jag inte. Nu väntar väl svar på tumören de hittade.


Sitter här och skriver samtidigt som det är hockey på tv. Skönt att OS är över! När det har gått en vecka så var jag ganska less kan jag säga.

Enda positiva var att jag tog fram broderiet igen. Det var kul att komma igång igen. Har sagt till mig själv varje dag denna vecka att jag ska brodera när jag kommer hem från jobbet men nu har jag varit så trött att jag inte har orkat.

Jag hoppas att jag får mer ork när vi närmar oss helgen. Det tror jag nog.


Jag har äntligen fått ett svar på röntgen av ländryggen. Det visade sig att jag har lätta förslitningar i kotraden pga långvarig belastning av ryggen. Så med andra ord så är det bara att börja träna ryggen.

Pratade med sjukgymnasten i måndags och jag står uppskriven på deras kölista.

Där ska jag få tips och råd hur jag ska träna på bästa sätt.

Promenader var bra sa hon, och vattengymnastik tex.

En kollega på skolan sa att hon går på vattengympa och att det är skonsamt och jätteskönt. Sen är det ju gratis också.

Vi som är kommunanställda går gratis på många aktiviteter som kommunen tillandahåller. Det är ju jättebra!

Chefen sa att många på städavdelningen går även på Tidro. Tidro är gruppträning med maskiner som typ på ett gym, med instuktör och man cirkulerar mellan maskinerna. Det lät ju också intressant då det är en instruktör med så att man gör rätt.

Jag får se om jag hittar nåt som passar mig. Det finns ju ganska mycket att välja på. 

Ska börja promenera iallafall. Nu är det ju skönt ute och det är alldeles bart på vägarna. Underbart!


Det som är lite tråkigt är att det börjar bli lervälling på gården igen.

Vi får se om vi ska göra om lite i sommar och ordna typ parkeringsplatser alldeles innanför infarten. Men då behöver vi ta bort några syrénbuskar. Vi får se vad vi hittar på.

Något behöver vi ju göra för så här blir det varje vår och höst. Inte kul.!


Nej, nu orkar jag inte skriva mer.

Ha det gott!

Kramiz   



Av marinamargaretha - 12 februari 2014 10:56

Hej på er!

Ja nu har det gått ett tag sedan sist, men jag har legat sjuk sedan förra fredagen med feber och halsont bla.

Men nu känner jag att jag inte orkar vara hemma mer så imorgon blir det att åka och jobba igen.


Vad har hänt då?

Ja, jag har inte fått nåt svar på ryggröntgen ännu. Hade hoppats på att det skulle komma idag men icke.


Som ni vet så hade jag ju medarbetarsamtal förra måndagen...

På onsdags morgon kom gruppledaren farande igen angående nåt jag inte kommer ihåg nu vad det var. Men vad hände då; jo, jag fick världens utbrott på henne! Jag fick nog helt enkelt och sa precis vad jag tyckte om henne och hur jag tyckte att hon var mot mig.

Hon blev alldeles paff och ville att jag skulle ta upp nåt exempel. Jag hade några kan jag ju säga.

Ja, vi pratade en stund om detta och hon sa att det var absolut inte meningen om det var så. Det var ingenting som hon tänkte på själv. Men att hon visste att hon låta väldigt snäsig av sig. Men hon skulle tänka på det sa hon och hon ville att jag skulle säga till när hon låter så igen.

Det var jätteskönt att få detta ur sig. Synd bara att jag är så feg att jag inte vågade säga nåt innan.


Sen har det hänt nåt förfärligt med min svärfar. Ska berätta från början.

För en tid sedan (före jul iallafall) så berättade Mia att farfar åt så dåligt och hade magrat ur.

Han var till en doktor som kollade upp honom och tog prover. De hittade inget konstigt utan all var väl bra.

Sen för ca 1 månad sen så var Mia och farmor in med honom på akuten då han hade problem med magen. Hade inte haft avföring på ett tag och kräktes upp något som liknade och luktade som avföring.

De trodde att det var förstoppning så de skickade hem honom med nåt laxerande medel.

Ca 1 1/2  vecka senare så skjutsade Benny in dem till akuten igen då det inte blivit någon förbättring.

Samma sak. De skickar hem honom efter att de har spolat ut lite grann. Samma anledning att det skulle vara förstoppning.

3 dagar senare (i söndags) får de lov att ringa 112. Då har han så ont i magen och mer eller mindre kollapsar hemma.

I ambulansen kollar de med ultraljud och då misstänker de att det kan vara en läcka då de ser att magen är ganska fylld med gaser.

De kör in honom direkt på operation där han opereras i 5 timmar.

De hade hittat en tumör på tarmen som hade gjort hål i den så att det läckte ut i magen.

I och med detta så har han fått en infektion i magen där lungorna var påverkade. De tog bort tjocktarmen och en del av tunntarmen, så nu har han fått en stomipåse!

Han var/är riktigt sjuk. Det är jättejobbigt att något sådant här ska få kunna hända!

Det har inte behövt gå så långt om bara sjukvården varit mer uppmärksamma och gjort sitt jobb ordentligt! Så nu är väl frågan om man ska anmäla dem?!

Benny pratade med farmor igår och då hade han blivit flyttad från intensiven till kirurgavdelningen. HAn hade ingen syrgas längre men än är faran inte över. Nu hoppas vi bara att farfar är så stark att han orkar med detta och att tumören inte är elakartad.

Man har tankarna med honom hela tiden. Han är ju världens snällaste när det gäller att ställa upp för andra om det behövs. Han har ju verkligen ställ upp så otroligt mycket för Mia med olika saker som inte vi har kunnat göra.   


 



Annars då?

Ja det är ju OS på tv. Så det blir mycket sport nu.

Ska börja brodera igen nu hade jag tänkt.

Om det blir så är en annan sak.   


Ha det bra!

Kramiz Marina     

Av marinamargaretha - 3 februari 2014 17:41

Hej på er!


Ja, då var det måndag igen. Fast jag måste säga att den har gått fort. Skönt!

Dagen började lagom roligt när man kom till jobbet och upptäckte att korridoren var alldeles fullplottrad med svarta streck!

Inte roligt kan jag säga. Någon hade gått in med skridskor med svarta skydd på. Det finns skogränser på  skolan men det var väl nån som hade bråttom antar jag.

Inte var det lätt att få bort heller, men jag lyckades få de att blekna i allafall. Resten nöts nog bort med tiden.

Det är tråkigt tycker jag för eleverna har faktiskt skött sig väldigt bra hitills. Men alla lärare gick iallafall ut med informationen till eleverna om detta.

Bra! Eller hur.?


Huvudvärken kom som ett brev på posten på vägen hem. Men jag är inte förvånad. Det har ju varit så mycket ett tag nu på jobbet som ni ju vet.

Idag hade jag medarbetarsamtal med chefen som planerat. Gissa om jag var nervös! Fan, hela underkäken darrade ju när jag pratade. Hihi..

Men jag bestämde mig för att berätta som det är. Det känndes faktiskt jättebra. Hon är så bra att prata med. Hon tyckte att det var bra att jag berättade för annars så får hon ju inte reda på nåt. Nu berättar jag inte allt som blev sagt här för er men;

Angående vikarien så sa hon att de kanske skulle flytta på henne om det dyker upp nåt någon annan stans. För det var ju egentligen inte så bra att de jobbade på samma plats när de är släkt.

Angående gruppledaren så skulle hon klura på den saken lite.

Jag förväntar mig inte att det kommer att hända nåt. Jag är bara glad att ha fått ur mig detta och de vet hur det ligger till.  Det var som en tyngd släppte.

Jag har ju inte mått så bra över det här.

Men nu känner jag att jag kan släppa detta. Skönt!


Annars har helgen varit lugn som vanligt. Inte gjort så mycket. Inte haft nån energi, men det kanske blir bättre nu när jag inte har jobbproblemet i tankarna hela tiden. ;-)

Inatt kommer jag nog att kunna sova gott.


Imorgon är det tisdag och då är det bästa Christina som öppnar på fritids och då blir det en morgonfika med henne och barnen vid halv 7. Det är mysigt faktiskt och skönt med ett avbrott i städningen. För er som inte vet så börjar jag klockan halv 6. Det är helt ok tycker jag för då slutar jag kl 14.

Man har hela eftermiddagen och kvällen kvar. Underbart!


Nej nu är det dag att fixa mat. Ikväll blir det Lax. Mums!


Kramiz Marina   

Tidigare månad - Senare månad
Skapa flashcards