marinamargaretha

Direktlänk till inlägg 26 februari 2014

Ett svar.

Av marinamargaretha - 26 februari 2014 19:08

Hej på er!

Ja, nu har det gått ett tag igen. Har inte haft nån lust eller ork att skriva på ett tag.

Egentligen har jag ingen ork nu heller men vi gör ett försök.

Jag är så otroligt trött denna vecka då det är storstädning som står på arbetsschemat denna vecka.

Det är ju sportlov så då blir det sånt.

Men det är roligt också då man ser skillnaden på golven då man har kört med highspeedmaskinen.

Idag var det en liten pojke på fritids som sa: Vad fina golven blir!

Det är jättekul att få höra sånt. Att det syns att man gjort nåt. 

   


Svärfar är iallafall hemma igen efter denna "pärs". Han kom hem i fredags men mer än så vet jag inte. Nu väntar väl svar på tumören de hittade.


Sitter här och skriver samtidigt som det är hockey på tv. Skönt att OS är över! När det har gått en vecka så var jag ganska less kan jag säga.

Enda positiva var att jag tog fram broderiet igen. Det var kul att komma igång igen. Har sagt till mig själv varje dag denna vecka att jag ska brodera när jag kommer hem från jobbet men nu har jag varit så trött att jag inte har orkat.

Jag hoppas att jag får mer ork när vi närmar oss helgen. Det tror jag nog.


Jag har äntligen fått ett svar på röntgen av ländryggen. Det visade sig att jag har lätta förslitningar i kotraden pga långvarig belastning av ryggen. Så med andra ord så är det bara att börja träna ryggen.

Pratade med sjukgymnasten i måndags och jag står uppskriven på deras kölista.

Där ska jag få tips och råd hur jag ska träna på bästa sätt.

Promenader var bra sa hon, och vattengymnastik tex.

En kollega på skolan sa att hon går på vattengympa och att det är skonsamt och jätteskönt. Sen är det ju gratis också.

Vi som är kommunanställda går gratis på många aktiviteter som kommunen tillandahåller. Det är ju jättebra!

Chefen sa att många på städavdelningen går även på Tidro. Tidro är gruppträning med maskiner som typ på ett gym, med instuktör och man cirkulerar mellan maskinerna. Det lät ju också intressant då det är en instruktör med så att man gör rätt.

Jag får se om jag hittar nåt som passar mig. Det finns ju ganska mycket att välja på. 

Ska börja promenera iallafall. Nu är det ju skönt ute och det är alldeles bart på vägarna. Underbart!


Det som är lite tråkigt är att det börjar bli lervälling på gården igen.

Vi får se om vi ska göra om lite i sommar och ordna typ parkeringsplatser alldeles innanför infarten. Men då behöver vi ta bort några syrénbuskar. Vi får se vad vi hittar på.

Något behöver vi ju göra för så här blir det varje vår och höst. Inte kul.!


Nej, nu orkar jag inte skriva mer.

Ha det gott!

Kramiz   



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av marinamargaretha - 12 februari 2014 10:56

Hej på er! Ja nu har det gått ett tag sedan sist, men jag har legat sjuk sedan förra fredagen med feber och halsont bla. Men nu känner jag att jag inte orkar vara hemma mer så imorgon blir det att åka och jobba igen.   Vad har hänt då? Ja, ...

Av marinamargaretha - 3 februari 2014 17:41

Hej på er!   Ja, då var det måndag igen. Fast jag måste säga att den har gått fort. Skönt! Dagen började lagom roligt när man kom till jobbet och upptäckte att korridoren var alldeles fullplottrad med svarta streck! Inte roligt kan jag säga. ...

Av marinamargaretha - 31 januari 2014 14:25

Hej på er. Äntligen fredag! Ja, jag säger det fast jag har varit ledig idag.    Idag har jag varit till Borlänge sjukhus på röntgen av ländryggen. Det gick snabbt och svar kommer om en vecka. Jag var ju till sjukgymnasten förut och hon sa att...

Av marinamargaretha - 27 januari 2014 08:55

Hej. Förvirrad ja. Det är det minsta man kan säga att jag är. Ni vet min situation sen tidigare. Jag har upptäckt att hon som är gruppledare är bara så där snäsig och så då hon har någon med sig. Som att hon måste visa att det är hon som bestämmer....

Av marinamargaretha - 20 januari 2014 11:33

Hej igen. Falska människor ja. Jag blir inte klok på detta. Som ni förstår så har jag problem med falska människor och vet ej hur jag ska göra. Så här ligger det till... Jag jobbar som vikarie på en skola. Jag har varit här i ett år och har mitt ...

Skapa flashcards